tisdag 16 september 2008

Felfokuserad

Det har varit en galen helg. Totalt crazy kräftskiva. Kul dock, men jag har inte lust att göra om det på ett bra tag. Om nånsin. Jag tappade bort Franks kamera i partajjyran, men med enorm tur hittades den välbehållen.
Jag har en liten känsla av att det har litet att göra med överraskningen jag fick då Frank kom hem från Vasa idag. Han hade köpt en telefon åt mig! och inte vilken telefon som hellst utan denhär:

http://www.letsgodigital.org/se/15338/samsung_ultra_edition_u700/
Nu har jag söndrat/ tappat bort Franks kamera för sista gången, hehe.
Till största del köpte han nog den för att han visste hur superglad jag skulle bli av överraskningen. Har tjatat och pratat om att köpa en telefon med helt okej kamera ett bra tag nu...men att jag inte ritkigt har råd att sätta mina små slantar på en n telefon.
Bara jag får nånsorts koll på hur jag ska använda mig av min nya mojäng ska jag börja sätta upp en massa mer eller mindre intressanta bilder här. Och på tal om koll, eller noll koll snarare, har jag suttit och lekt/fösrsökt förstå mig på min nya vän. Det är lättare sagt en gjort. Det är ju som en minidator!! och jag som e van med de allra enklaste av enkla mobiltelefoner. Det tog mig 15 minuter och flera frustrerande ord före jag fick skrivet och ivägskickat mitt första meddelande. Nå, nog ska vi väl bli de bästa av vänner ännu.

På grund av Franks hemkomst, ny telefon + sökande och prövande av theKlänning så har jag inte fått gjort NÅT av de vikitga sakera jag skulle göra idag. Jag hittade nåt, som kanske är ett fynd(?) men nu är problemet det att jag inte vet om det är ett fynd eller inte så jag kan inte bestämma mig om jag ska sätta en hel massa värdefulla hundringar på It eller ej. Jag har surfat runt i UK, Frankrike, Tyskland, the US...för att ta reda på. Jag vet fortfarane inte. Och nu kan jag inte koncentrera mig på nånting annat. Minst av allt skolarbete och morgondagens möten x2. Förbanne. hjälp.

1 kommentar: