måndag 20 april 2009

en måndag i mitt liv

Jag skulle ju inte stressa. Mitt nuvarande tillstånd kommer farligt nära seriös stress, men man kan också kalla det kämpande. Det jag nu alltså kämpar med är mitt kära examensarbete som verkligen känns som ett evighetsprojekt. Jag hoppas nu och kämpar hårt för att evigheten tar slut om två veckor. Det vore alldeles obeskrivligt skönt att hinna, läma ifrån mig arbetet och aldrig behöva fila eller ändra eller srkiva på det igen. Jag gör mitt bästa.

Efter en hel massa dramatik mår lillatösen bättre. Hon får äntligen fokusera på att växa till sig och bli starkare. Jag hoppas innerligt att detta håller i sig och att inget oförutsett händer igen. Nu längtar jag massor efter att få träffa henne igen, börjar bli länge sedan sist. Hon har tydligen ändrat massor under den senaste veckan, den lilla kämpen!

För att reducera stressnivån, hjälpa mig med att fokusera och må bra har jag unnat mig 10ggr kort till HotYoga timmar. Det är dyrt, men det är värt det. Det blir perfekt avbrott nu då jag skriver som en tok, och perfekt förberedande inför bröllopet. Ibland måste man komma ihåg att prioritera sigsjälv.

Nu blir det promenad med hunden som står och piper vid dörren, fixande på examensarbete, möte med handledaren och sen ska jag unna mig ett träningspass före jag kommer hem och fortsätter skriva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar