måndag 15 mars 2010

Dag 1

Första dagen är avklarad. Jag är mycket trött, känns somom hjärnan gått på högvarv hela dagen- vilket den också gjort. Jag har som väntat enorma mängder att lära mig, men det känns riktigt bra. Kollegorna är super trevliga och fick mig känna mig välkommen och atsmosfären är öppen och jag känner att det är lätt att fråga, fråga, fråga. Det känns t o m helt ok med finskan! visst är den knagglig och jag söker ofta efter ord (som jag inte alltid hittar) men eftersom stämningen är så bra så spänner jag mig mindre och finskan går också bättre. Om några veckor kommer jag helt klart blivit varm i kläderna och såväl jobb-rutinerna som språket kommer gå mycket smidigare. Det känns bra. Så förbaskat skönt!
Jobbets innehåll i sig är minsann utmanande för mig som inte jobbat speciellt mycket med neurologiska patienter. Passade på att klicka hem den här boken så fort jag kom hem idag:



En bok jag funderat på att köpa redan under studietiden men då prioriterade jag bort den. Nu känner jag att jag verkligen kommer ha användning av den och har dessutom ett annat ekonomiskt utgångsläge, det svider inte i plånboken på samma vis.

Trots att jag har varit trött begav jag mig ut på en joggingrunda på kvällskvisten och gjorde lite hemmaträning. Otroligt skönt att komma igång igen efter flunssan. Hade tänkt träna på gymet direkt efter jobbet, men i bussen på väg hem insåg jag att energinivån är på tok för låg för att utföra ett effektivt träningspass så stack hem och lassade i mig näringsrik energi. Måste fundera ut några fiffiga mellanmål som jag kan börja ta med mig till jobbet för att i framtiden kunna träna "på vägen hem".

Nu ska jag strax krypa i säng, ge min kropp och mitt huve välförtjänt vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar