måndag 18 oktober 2010

Härliga måndag!

Guldkanten denna måndag utgjordes av tapas och rödvin med kära vännen Mia. Eftersom vi ses alldels för sällan fanns det massor att tala igenom och det kunde vi gott ha fortsatt med hela natten. Tyvärr är det dock måndag och arbetsdag imorgon igen. Imorgon väntar mig en arbetsdag på 13,5h eftersom jag inte kunde säga nej till ett extra arbetspass på gamla jobbet (som flyttat till det splitternya komlexet i Hagalaund). Är nyfiken på hur de planerat det nya boendet och passar på att hålla en liten tå mellan dörrspringan...

Onsdagen är min sista dag på Bolarskog och det känns förvånansvärt vemodigt. Jag livar upp vemodet genom att bjuda på hembakta chokladkakor och tar mig ett par lediga dagar för att vila upp mig och göra precis vad jag känner för.
Nu blidde det iallafall natten och imorgon ska jag cykla den så bekanta jobbvägen på 33km en sista gång (på onsdagen tar jag ju bussen för att få hem allt smått och gott jag har samlat på mig i skåpen).

2 kommentarer:

  1. Oj, vad spännande med nytt jobb även om det säkert är vemodigt. Hur länge har du jobbat på Bolarskog nu?

    Lycka till med nya jobbet!

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för en trevlig kväll!!! Det gör vi om snart igen! :) KRam

    SvaraRadera