tisdag 19 april 2011

Svett och tvätt

Att jag älskar att träna överraskar knappast någon. Jag har passat på att träna en hela del nu då både Frank och hunden har varit i österbotten. Varför sitta hemma och uggla för sigsjälv liksom då man istället kan svettas? Under de 9 dagar de varit borta har jag tränat 24gånger (/drygt 20h). (Det inkluderar dock 7 x 30min powerwalks till/från jobbet, så gå inte och tro att jag övertränar mig. Jag varvar tuff träning med lugnare, mera återhämtande träning.)
Det finns dock EN mycket negativ och irriterande del med träningen och det är all tvätt som uppstår till följd av allt svettande. Man borde ju tvätta varannan dag!
Till saken hör att jag hatar att tvätta. Det finns få saker jag ogillar så mycket som just tvätta. Då städar jag många gånger hellre. Jag städar hellre wc:n 10 gånger om bara jag slipper tvätta.
Tidigare tyckte jag vi hade ett bra system i vårt hem, nämligen att Frank hade ansvaret för tvätten. Nuförtiden har vi tydligen plötsligt delat ansvar men jag brukar försöka smita från min del genom att vänta ut Frank. Det funkar ganska ofta.
Detta system funkar ju uppenbarligen inte nu då jag är ensam hemma, jag MÅSTE helt enkelt tvätta själv. Detta innebär att vår tvättkorg nu är fylld att äckliga svettkläder- och även att jag börjar ha väldigt ont om träningskläder. Därför var jag så illa tvungen att ta tag i saken och boka en tvättid- imorgon gäller det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar