måndag 20 juni 2011

Lasagne

Igår åt var jag extremt sugen på lasagne. Sökte febrilt efter en restaurang i Sello som serverar lasagne men efter att ha gått igenom matlistorna fick jag konstatera att Rax var det ända stället man kunde köpa lasagne på. Nåväl, jag kan väl ge det en chans , kanske det är riktigt gott- tänkte jag. Men det var det inte. Det smakade ingenting. Som tur hade de en vettig salladsbuffé och tomatsoppa så att alla slantar inte slängdes i sjön förgäves.

Problemet har dock kvarstått sedan gårdagen. Mitt lasagne-sug vill inte ge med sig. Jag var helt enkelt tvungen att efter jobbet, trots hunger och trötthet, gå till butiken och slänga ihop en ordentlig lasagne. Ordentlig lasagne betyder för min del att man gör både tomatsåsen och bechamel såsen från grunden.
Nu har lasagnen snart varit i ugnen i 40min och doftar himmelskt. Nu får den banne mig lov att smaka så gott som en ordentlig lasagne ska så att jag blir av med detta tvångs-sug.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar