tisdag 23 augusti 2011

Höstens träning

Hur blev det med den där träningen då? Ja, jag kom igång rätt bra under min sista dryga semestervecka med sen kom ju illamåendet och tröttheten tillbaka då jag började jobba igen. Förra veckan gick jag dock till jobbet två dagar, vilket tar 45-50min, och gymade en gång. Annars var det ganska fattigt med träningen. Jag liksom bara orkade inte. Yogan fick jag inte in alls vilket jag är lite besviken över. Det ska jag göra mitt bästa för att åtgärda framöver eftersom jag ju mår så bra av det bara jag lyckas planera in det.
Ja, och så började jag med vattengymnastik vilket verkligen är en skön träningsform just nu.

Jag har dock planerat in en rätt bra träningshöst. Inbokade träningspass varje vecka är: tisdag: vattenjumppa, onsdag: pilates + astangayoga, söndag: gym (före bastuturen). De resterande fyra dagarna planerar jag in långpromenader, yoga och gym (minst 2 ggr/vecka, helst 3) och enligt vad som funkar med tidtabellen.
Jag tror det blir ett passligt mångsidigt och flexibelt program som känns mycket realistiskt att genomföra.

Bra planering är för övrigt ett av mina bästa träningstips. Jag hör ofta att man inte hinner med träningen eller att det helt enkelt inte blir av. Planera in det i kalendern! då finns det liksom ingen risk att det "bara inte blir av" dessutom är det enkelt att se till att träningen blir mångsidig
Normalt brukar jag sitta och planera in träning några veckor framåt men de senaste månaderna har jag inte planerat in nån träning alls utan har försökt göra nåt då mitt mående tillåtit det. Då knyttet kommit till världen ska jag fundera på att bli medlem i nåt av de närliggande gymen igen och börja planera in lite mera timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar