söndag 18 september 2011

In i vecka 23

Söndag igen och helgen har gått alldeles för fort som vanligt. Vi har haft en skön söndag med promenad i höstsolen, lite chill, bärande av brorsans nya säng (jag bar inte utan hjälpte till genom att se på, hehe), och avslutningsvis obligatorisk söndagsträning och bastu. Idag körde jag hårt med mina armar och övre ryggen. Det är för övrigt armar och rygg jag mest fokuserar på då det kommer till styrketräningen. Nedre kroppen tränar jag försiktigt på grund av foglossningen.

Så här ser jag och magen ut numera. Den har vuxit med grym fart de senaste veckorna! Nu har vi inlett vecka 23.

Tack föresten till er fina som kommenterat och mailat gällande rådgivningsbesöket och viktuppgång. Det är fint att ni bryr er. Dock behöver ingen oroa sig över mig. Jag har nog kommit över den lilla svackan som besöket förde med sig och jag fokuserar nu, precis som tidigare, på att äta näringsrikt och bra och röra på mig så mångsidigt och så mycket som känns bra för mig. Sen får vågen säga vad den vill.

På tal om mångsidig träning så ser den inkommande träningsveckan mycket inbjudande ut. Jag har planerat in mag- ryggträning (mamma-gymnastik grupp) på måndagen, på tisdagen blir det vattengymnastik, onsdag pilates och ashtangayoga, söndag styrkesträning. Torsdag, fredag och lördag är tänkte jag få in nåt hemma-yoga pass, kanske ett styrketräningspass till och nån lite längre promenad.
Nu är illamåendet såpass lindrigt att det inte hindrar träningen alls och jag försöker att njuta av det fullt ut så länge jag kan (..vet ju aldrig när foglossning eller eventuella sammandragningar begränsar träningen igen).

4 kommentarer:

  1. kram va du e fin! /Jonna

    SvaraRadera
  2. Linn va fin du é. Och du e grym som tränar så mycke som du gör - jag lyfter på hatten. :)

    SvaraRadera
  3. Jag får passa på att hålla igång så mycket jag orkar och hinner nu då illamåendet inte sätter käppar i träningshjulet och före foglossningen börjar bromsa för mycket. Det är grymt skönt att träna lite mera igen även om intensiteten är helt annan än tidigare.

    SvaraRadera
  4. Du är så fin Linn!!

    SvaraRadera