onsdag 9 november 2011

sjukstatus dag 2


Natten var jobbig och jag har febermaskat (ni vet då man fryser och svettas om vartannat, det är omöjligt att ligga stilla utan man byter ställning en gång i minuten i försök att hitta ro) mig hela natten och hållit Frank vaken. Hunden har tydligen blivit sympatisjuk och har spyttat 4 gånger inatt.
Nu känns det dock som att det värsta kanske är över, febern har sjunkit flera grader utan värkmedicin och hunden åt ett litet mål specialmat och ligger nu och knorrar nöjt vid fötterna. Nästa projekt är att få i mig lite mat också. Två stora tekoppar och en halspastill har jag fått i mig så här långt. Lite mera energi behöver nog båda jag och lillskruttan för att må bra och för mig att bli frisk. Men det är bara så svårt att äta då matlusten är på noll, eller snarare på minus samt att jag nog blev lite traumatiserad efter gårdagens erfarenhet.

Jag tror dock bestämt att vi börjar skymta ljuset i tunneln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar