torsdag 19 januari 2012

Förbaskade brownies

Jag har som bekant inte speciellt fullt upp för tillfället. Fyller tiden med ett och annat smått och gott. För ett par timmar sedan fick jag idén att baka brownies att frysa in. Jag gjorde samma recept för ett par veckor sedan och förde dem till jobbet. Eftersom brownisarna blev supergoda då körde jag med samma recept men till min förskräckelse blev de torra denna gång! Efter ett tags funderande på varför de blev så olika kom jag på att jag ju senast tog ut dem ur vår effektiva ugn 5 minuter tidigare än vad som stor i receptet vilket antagligen var orsaken till att de blev ju perfekt kladdiga senast och torra denna gång. Vad jag nu ska göra med dessa brownies är alltså dagens största problem. Egentligen är det inget direkt fel på dem men man vill ju helst bara bjuda på sånt som är riktigt gott då man får gäster. Kanske grädde eller glass vid servering kan rädda dem... Viktiga saker att fundera på som ni märker. Man kan helt klart konstatera att nu börjar jag ha väldigt lite att göra.

Här är det förbaskade kakorna. En hel låda finns det av dem.

4 kommentarer:

  1. Glass till så blir det nog bra. Och så vill vi andra som inte har så mycket att göra på dagarna gärna ha receptet så klart ;)

    SvaraRadera
  2. Receptet kan man hitta här:
    http://www.mat-recept.com/mat-recept/brownies
    Jag gjorde dubbelsats i en stor plåt. Ett enkelt recept som blir riktigt gott bara man ser till att ta ut det lite tidigare så att de blir lite kladdiga :) Lycka till med baket men framförallt med allt spännande med förlossningen och ankomsten av den nya lilla människan!

    SvaraRadera
  3. de var goda, tack för gårdagskvällen. Även jag ska ta receptet, tror det får bli helggöra att baka brownies :)

    SvaraRadera
  4. Tack för besöket Jenny! Ni får, hela familjen, komma snart igen :)

    SvaraRadera