tisdag 21 februari 2012

skräp

Jahapp. Det bästa dagen hittills (nästintill noll skrik) följdes då av en kinkig dag och skrikfest 2000 från ca kl 17 och fortgår fortfarande nu, klockan 21.40. Frank har pass nu och jag andas lite före det blir skiftesbyte igen.

Det är nästan ännu jobbigare att se och höra henne skrika hysteriskt i flera timmar nu efter att ha sett hur det kan vara då hon inte har ont utan är nöjd och tillfreds. Det var ju så härligt att kunna umgås med henne på ett alldeles annorlunda sätt än då nästan all vakentid går till att skrika.

Förhoppningsvis går det över om några månader. Jag nämligen börjar tappa hoppet att nåt av alla tusen saker vi försöker med ska fungera...

Å andra sidan sa zonterapeuten att det kan bli mera skrik ikväll och natt, en reaktion av behandlingen. Skrik är det alright. Vi lär ju se om det är en reaktion eller om det bara är så här vi ska ha det ett bra tag fram över. Just nu vågar jag inte riktigt tänka positivt.

4 kommentarer:

  1. Ha du testa ge nå ersättning? Ja menar ifall tjejen t.ex. int riktigt orkar sug ordentligt, trots att du har mjölk. Ja sku test att ge lite ersättning. Ifall hon endast äter 20-30 ml så e hon ju int hungrig, men slukar hon 60-70 ml så kan ju handla om ngt sånt. Ja märkt ju att Luie blev hungrigare mot kvällen och oftast då hadd ja lite för lite egen mjölk. Din egen produktion tar ju int skada fast du sku prov lite ersättning. /Jonna

    SvaraRadera
  2. oj gullena. hemskt då hon har ont. ringer senare. Jonnas tanke om att kolla att hon säkert inte e hungrig e nog vettig, för de är ju hungriga kvällstid ofta.....knepigt.../anna

    SvaraRadera
  3. Jag skulle också rekommendera att testa ge ersättning efter att du ammat. Känner så igen mej med mitt första barn. Då hon va 1½ månad kom jag på iden att kanske hon e hugrig, o gav henne ersättning. O jisses vad hon åt!! Hon hade skrikit på grund av hunger i 1½ månad!! Efter det ammade jag henne o gav henne ersättning. En nöjd tjej fick vi!! Så TESTA, det är värt att pröva. Alla har helt enkelt inte tillräckligt med mjölk, hur man än försöker amma!

    SvaraRadera
  4. Eller ist för ersättning - bröstmjölk på flaska... utifall att du har mycke!

    SvaraRadera