söndag 30 september 2012

Gummistövlar


Både jag och Frank är i behov av gummistövlar. Det är viktigt att de sitter bra på foten eftersom vi promenerar mycket. Här om dagen gjorde vi ett försök till stövel-köp men kom tomhänta hem då vi inte hittade några passande. Eller tomhänta kom vi inte. Jag hittade en vattentät jacka med tillhörande byxor från Didriksons som kommer användas flitigt under höstpromenaderna.
Helst skulle jag vilja ha ett par Hunter stövlar, gärna orginal modell, om de är bekväma (har inte provat). Riktigt snygga är de. Men betala 120€, minst, för ett par gummistövlar!? Skulle inte tro det.

5 kommentarer:

  1. Jag har också länge dagdrönt om Hunter stövlar, men de e ju så himla dyra! Så ifjol köpte jag riktigt fina Espirit stövlar, men tyvärr lade jag för några dagar sedan märke till att de gått sönder... :( men ett par år sedan beställde jag ett par Tretorn stövlar (http://www.ellos.fi/tretorn/tretorn-stad-kumisaappaat-koot-36-42/237976?N=1z141x6Z1z141o7&Ns=RankValue6|1&Nao=10) från Ellos och de har varit alldeles underbara! Varma och sköna på fötterna och snygga dessutom! Och de är tåliga stövlar! Ett litet tips bara om du vill hitta bekväma, snygga och inte så dyra stövlar...de har annars jätte bra urval med stövlar på Ellos! :)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Jag har faktiskt ett par skor i märket Tretorn och har varit supernöjd med dem så jag ska definitivt kolla in deras stövlar. Hittills har jag inte allt sett på stövlar via nätet eftersom jag helst skulle pröva dem före jag köper. Å andra sidan kan man ju alltid returnera köp om de inte passar som man hoppats.

    SvaraRadera
  3. Jeps, gummistövlar är et måste nu när vädren är så urk.. Har även ett par treton, med lågt skaft-har dem dock på landet, men bra är de. Här i stan kör jag med Viking från citymarket tror jag de är köpta, svarta med lite blommönster. Kostade typ 50 euro, jätte bekväma-har dock egen sula i dem och de som jag har märkt på vintern är det varit slaskit ute att de inte är hala. Helt super bra:)

    SvaraRadera
  4. Jag köpte nya i våras av märket crocs. Underbara lätta på foten och jättebekväma!

    SvaraRadera
  5. Tack för tipsen! Jag ska även kolla in Viking och crocs stövlar i helgen :)

    SvaraRadera