måndag 14 januari 2013

Upptagen


Jag är upptagen med att läsa denna bok.  
 

Jag hoppas lite försiktigt på goda råd men i ärlighetens namn har jag nästan börjat ge upp hoppet om att någonsin få sova en hel natt igen.

Även om nätterna fortfarande inte är så mycket att hurra för så kan jag informera om att vi numera har lugna nattningar. Detta efter att vi införde en dagsvila. I en dryg vecka har Agnes sovit mellan 1,5 och 2,5h en gång om dagen och slocknar på max 15 minuter om kvällarna, klockan 20. Oftast helt utan protester dessutom. Så lite medvind har vi faktiskt och det uppskattar vi!


2 kommentarer:

  1. Elisabeth Pantley lär vara bra, jag väntar själv på att få låna en bok av henne. Molly somnar också bra och kring kl.20 i egen säng. Men på natten kan hon inte somna om själv tydligen. I något skede tar jag henne mellan oss och sova, då hon vaknat för n:te gången. Ska på bröllop på lördag och ska sova på hotell, utan barn, DET ser jag fram emot.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, vad det låter bekant Sanna! Så gör vi också, tar henne i vår säng sen då vi inte orkar springa fram och tillbaka mera. Dock har vår tös nu plötsligt fått för sig att vara vaken mellan 1 och 3h på natten vilket är något nytt. Förhoppningsvis går det om fort för att ha partaj flera timmar om nätterna är inget vi vuxna är speciellt förtjusta i.
      Vi ska faktiskt också bo på hotell en natt i februari då vi ska på bröllop, Agnes ska sova hos sin farmor.
      Kämpa på och hoppas det vänder för er snart! och sov gott på lördagen :)

      Radera