torsdag 23 november 2017

Tröttlandia

Hej från tröttlandia. Vi har det nog bra men jag är så trött. Vi är alla mer eller mindre förkylda. Jag barn varit sjuk i snart tre veckor. Feber, halsont, hosta etc bara avlöser varandra. Nätterna är usla igen och jag sover väldigt lite vilket säkerligen bidrar till mitt långsamma tillfrisknande.
Jag försöker ändå fokusera på positiva saker som att Vidar blivit ett riktigt charmtroll och är ofta glad om dagarna och dessutom fungerar dagssömnen riktigt bra. Han sover oftast en lång, upp till tre timmar, och en lite kortare vilken ändå oftast är kring en timme. Jag gör mitt bästa att vila så mycket som möjligt då han sover men det är en utmaningen eftersom jag samtidigt inte vill att hemmet ska bli totalkaos. Jag har motvilligt pausat alla mina projekt, hittills i höst har jag målat och fixat vår lilla wc och målat kökskaklen, och försöker vara smart och vila de stunder jag kan för att förhoppningsvis återfå min förmåga att föra normala konversationer utan att konstant tappa ord eller tråden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar