tisdag 30 september 2008

stress release

Idag har varit en bättre skrivardag. Jag ska helt klart sitta i skolan och skriva för att maximera effektiviteten. Efter x-antal timmar av skrivande, och kaffekoppar, kände jag mig såpass trött och slut i huvet att jag tillät mig ta en liten paus, träna ett snabbt varv på gymet och sen fortsätta skriva hemma. Well, det gick inte precis enligt planerna. Trots att jag var så slut att jag fick tvinga mig till gymet kunde jag inte sluta träna då jag kommit mig dit. 2h styrka och 1h spinning blev slutsaldot. Överdrivet? alldeles säkert. men det var SÅ skönt och jag kände att jag hade hur mycket ork som hellst. Min teori är att min kropp lagrat all stress och behövde få utlopp för den-och det är inte lite stress vill jag lova. Nu är jag skönt trött och nöjd efter att ha ätit ångkokt broccoli, grynost och äppel. Men jag ät ytterst tveksam om det blir mer skrivande idag...
För övrigt har jag bara duschat EN gång idag. En gång om dagen två dagar i rad. Hyvä jag. Miljön blir lite gladare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar