torsdag 3 september 2009

Lakansmangling och träningsläger

Sist och slutligen lyckades jag jobba knappa fyra sega timmar idag. Imorgon ska jag fixa lite till och sedan skicka ett utkast till min handledare och säga HJÄLP. jag kör fast överallt och har svårt att se på arbetet ur ett helhetsperspektiv. Nu har jag raderat en massa och arbetet bara krymper ihop och jag behöver nån som säger stopp före kritiska jag har raderat allt jobb jag satt ner de senaste 1,5 åren.

För att lindra min angst har jag städat och yogat och nu känns situationen överkomlig igen. På tal om yoga så har min drömresa att göra med just det. Min nya(ste) pilates och yogalärare samarbetar med finnmatkat som ordnar wellnessresor vilket innebär att man åker till solen och yogar och utövar pilates för fulla muggar då man inte njuter av allt annat underbart man gör under semestern. Min man lär dock inte följa med så nu är frågan om jag ska åka själv eller om nån är intresserad att joina mig på en må-bra-semester (?) Nästa ordas först i februari http://www.ohjelmaviikot.fi/ Ännu bättre vore ju förstås yogaretreat i Indien... Jag ska fundera vidare.

Nu ska jag krypa ner under underbara rena lakan. Jag älskar rena lakan! helst skulle jag byta lakan varje dag. Bäst är det då Frank har tvättat lakanen för han m a n g l a r dem (!!!) det gör inte latmasken jag. Jag tror faktiskt att jag aldrig har manglat i hela mitt liv bortsett från en gå n på huslig ekonomi i högstadiet. Jag tycker överlag inte om att tvätta...Men Frank få mera än gärna mangla mina lakan <3

2 kommentarer:

  1. Manglar!!? Oj, Oj, OJ! DET var grejer det! Häftigt. Måste tipsa om att H&M lakanen vi fick till bröllopsgåva är underbara! Kom just till Åbo och bäddade sängen med dem för första gången. Mjuka, sköna linnelakan i beige och vitt. Skall köpa mera av dem.

    Ibland behöver man en vilopaus och en smart person som hjälp med avhandlingen.;)

    Vad härligt det låter, yoga resan!!! Har läst om det i någon tidning... blir lite stirrig och drömmer mig bort. Är novis, har bara gått en grundkurs, men tyckte om det.

    Tusen tack för dina fina kommentarer, Linn! Du vet hur glad och tårögd jag blir:) Tack, tack, tack! <3

    Btw.Konstigheter karlar gör... Kärleken snarkar inte (!!) men igår natt viskade han:"Harry Potter!!". Gissa om jag höll mig för skratt... tsshihihi!

    Grattis på tre månadsdagen Linn och Frank!

    Kram, kram, Malenami

    SvaraRadera
  2. Åh, det låter som härliga lakan, ska ta mig en titt på dem. Har planer på att köpa både nya lakan och dessutom investera i nya täcken och dynor. Det ska vara fräscht, skönt och vilsamt i sovrummet! tack för lakanstipset.
    Haha, det låter lite misstänksamt detdär med Harry Potter drömmarna....;) Konstigheter och finurligheter piggar ju upp vardagen och förhållandet och bidrar ofta till skratt och knäppa upptåg. På tal om manglingen så blev jag riktigt rädd en av de första gångerna Frank gick ner till tvättstugan för att hämta tvätten och han var borta i över 30minuter. Jag visste inte om jag skulle våga gå ner och se om han blivit överfallen eller fått en sjukdomsatack eller om jag direkt skulle ringa 112. Före jag hann besluta mig kom han nöjd tillbaka med en hög prydligt mangalde och vikta lakan. Lite överraskad blev han dock över att jag blev så glad av att se honom, haha.

    Tack för gratulationerna till bröllopsdagen! tänk så tiden flyger iväg , före man vet ordet av firar vi väl 3 ÅRS dag. Undrar vad som hänt i livet då...spännande :).

    Kommentarerna ska du inte tacka för - det är jag som ska tacka för att du delar med dig och ger mig, och många andra, nåt alldeles extra att njuta av i vardagen.

    Kram till dig! ha en alldeles förträfflig vecka! <3

    SvaraRadera