tisdag 22 februari 2011

Väntan på min nya vän del 2

Jag trodde att det var slut på kamerakrånglandet eftersom kameran blivit beställd, betald och jag fått orderbekräftelse. Men nej. Idag fick jag följande mail:

Hej,

Det har varit ett större fel i produktens prisättning. Tyvärr kan vi inte leverera med det felaktiga priset.
Produkten rätta pris är 824,30€ . Vi beklagar för problemet.
Konttonummer behövs för pengareturneringen!


Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Är det inte meningen att jag ska ha nån kamera!??
Och får ett företag föresten göra på detta vis? det är väl deras problem om de fuckat up prissättningen, eller?

6 kommentarer:

  1. Nää, påriktigt?! Det där låter nog lite olagligt..hmm, jag tycker om man haft en prissättning och sålt något för ett pris så kan man inte plötsligt ändra sig.

    SvaraRadera
  2. Varifrån var det som ni köpte den?

    SvaraRadera
  3. Från Multitronic. Mycket intressant eftersom de meddelade att beställningen är mottagen och g o d k ä n d. Jag vet inte om vi orkar ta saken längre och kräva kameran till priser vi köpte den för. Antagligen orkar jag inte utan kräver bara pengarna tillbaka och hoppas på bättre tur nästa gång.

    SvaraRadera
  4. Jag är 99,9% säker på att företag måste sälja till utannonserat pris, och här har de ju tekniskt sett redan sålt den.
    men misstänker att det blir en lång process innan du har kameran i hand.

    SvaraRadera
  5. Tack Samuli! Jag skickade precis ett mail och hade mycket nytta av informationen :) Blir spännande att se vad de svarar.

    SvaraRadera
  6. Jaaa jaaa, kämpa på! Rätt ska vara rätt, perkele!

    SvaraRadera