söndag 14 augusti 2011

preggo-raivari


Före semestern fick min cykel punktering på bakhjulet. Först idag, dagen före jobbet börjar och jag behöver cykeln igen, har jag tagit tag i saken.
Jag har fixat många punkteringar i mina dagar och det brukar inte vara nåt större problem, det tar bara lite tid.
Det började dåligt, jag fick nämligen inte bort bakhjulet. Det var totalt stuck och jag kämpade en stund. Till slut, efter att ha använt lite väl mycket våld, fick jag lös hjulet. Hålet hittade jag fort men då jag skulle lappa det märkte jag att limet i fix-kitet saknades. Då var det dags för det första utbrottet. Efter att ha gått bärsärk en stund prövade jag med lim vi hade hemma vilket inte funkade. Gick till närmaste butik och köpte superlim vilket verkade fungera.
Men, jag fick inte tillbaka hjulet utan en liten bit hade kommit lös då jag tog bort cyklen. Jag kämpade ett bra tag utan att lyckas. Dags för raivari nummer 2. Nu tog det en lång stund innan jag lugnade ner mig tillräkligt för att fortsätta. Men jag fortsatte och på nåt vis fick jag tillbaka hjulet igen. I det här skedet tog jag ut segern i förskott vilket jag inte skulle ha gjort. Det gick nämligen inte att pumpa luft i däcket! jag antar att ventilen är sönder och jag kommer vara tvungen att byta ut hela innerrringen.
Efter 5h var mitt kämpande och mina utbrott till ingen nytta. Visst hade jag blivit upprörd, arg och irriterad i vanliga fall också men blivit så upprörd att jag lagt mig ner och gråtit hade jag knappast utan mina nya vänner preggo-hormonerna. Nu är jag alldeles mörbultad.

Har nån föresten en cykel de vill bli av med?

1 kommentar:

  1. Jag hade samma problem med min cykel. Det gick inte att få in luft i innerringen. Då var der en kula som finns inns i ventilen som hade fastnat. Testa att skruva sönder ventilen och pilla i den med en nål el liknande smal grej så att bollen lossnar och börjar åka upp och ned igen när man pumpar.

    h. Lina

    SvaraRadera