onsdag 14 september 2011

Dendär lunchen

Lunch-dilemmat fick iallafall en enkel lösning. Eftersom jag inte hade med mig nån egen lunch så var jag så illa tvungen att gå till lunchrestaurangen. Men efter att ha ätit upp knappt halva portionen blev jag grymt illamående och kände hur det började utsändras saliv i munnen sådär som det gör precis före man kastar upp. Det var bara att snabbt som sjutton föra bort maten och uppsöka närmaste toalett. Efter en stund gick det mest akuta illamåendet om och jag klarade av att gå till kansliet där jag lade mig ner med fötterna i vädret en stund före det var dags att åka iväg på hembesök. Kollegorna såg nog lite bekymrade ut men jag förklarade att det nu tydligen var min kropp som sa att "nu har du minsann ätit tillräkligt din lilla tjockis".

Efter jobbet blev det en timme pilates och 90min ashtangayoga. Jag kände mig som den heffaklump jag är men det var iallafall skönt att kunna träna rättså effektivt utan desto mera sammandragningar. Bara några gånger fick jag lov att ta ett par extra pauser.

Ganska low har jag varit idag men har gjort mitt bästa för att göra det bästa av dagen. Imorgon får vi som tur kärt besök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar