söndag 9 oktober 2011

Träningen

Jag kör fortsättningsvis på systemet att boka in träning flera gånger i veckan men nu börjar det bli lite småknepigt att veta vad jag kan göra eftersom jag får ont av så mycket. Inkommande vecka har jag dock planerat i styrketräning x 2, vattenjumppa x 2 och yoga minst 1 gång. Eftersom jag tycket att armarna börjar se alldeles för flabbiga ut så har jag sedan igår bestämt att få in lite mini-träning i form av triceps-pushups mot lavoaren efter varje toalettbesök (förutom på natten). Ni som är/varit gravida vet ju att det blir lite mera besök än normalt. Förhoppningsvis hjälper det mig att upprätthålla en del av styrkan i armarna (även om det ser ut som att musklerna försvinner dit under nånstans). Armarna tränas förstås också under ett par styrkepass i veckan.

Det är för övrigt målsättningen med min träning numera, att försöka upprätthålla muskelstyrkan för att förhoppningsvis inte starta från noll efter förlossningen. Upprätthålla konditionen har jag glömt för länge sedan, dock försöker jag ju några gånger i veckan göra även pulshöjande övningar så att hjärtat får jobba.

Jag försöker göra det som går, så gott det går. Men oj så jag längtar efter att få börja köra på till 100% igen...! Jag har redan kollat in backar att träna backträning i med vagnen på våren.

2 kommentarer:

  1. En till som längtar, hejhej! Roligt att du ännu kan/orkar vara igång!

    SvaraRadera
  2. Tjenare! Ja, även här längtas det det för fullt :) lite längre tid kvar att vänta för oss dock men det närmar sig för varje dag.
    Ja, det är nog lite på gränsen om det ska gå med det där igång-hållandet för min del emellanåt, viljan finns där men kroppen vill inte riktigt som jag alla gånger. Det är bara att acceptera för det är ju självklart att lillans välmående kommer först.

    SvaraRadera