tisdag 29 november 2011

Rådgivning nr 6

Idag var det vägning och mätning som gällde igen. Sf-måttet håller sig precis ovanför den nedre kurvan men hade ökat från 25 till 28cm under de senaste två veckorna. Så hon växer helt okej enligt sin egen kurva. Troligen ingen stor typ alltså, men man vet ju aldrig. Sf-kurvan är ju definitivt inget absolut mått.

Även jag hade vuxit till mig, höhö. Lite väl mycket. Enligt denna vägning skulle jag ha gått upp över 800gram/vecka de senaste två veckorna! Senast hade jag gått upp 800gram/ 1 månad (4 veckor). Enligt mätningen hemma nu på kvällen, efter 1,5h promenad och 45min vattenjumppa har jag dock gått upp 300gram/vecka vilket ju är mera än 1kg skillnad än vad vågen sa på förmiddagen. Så jag vet inte, kanske jag jumppade bort extra svullnad eller så visar vågarna bara väldigt olika. Jag kan tydligen inte vara så avslappnad gällande vikten som jag skulle vilja vara. Tyvärr. Men jag vet ju att jag inte har frossat i mig onyttigheter utan har ätit ganska bra trots viktuppgången. Så kroppen har kanske haft en samla på sig period efter att jag var sjuk. Eller nåt.
Intressant ska det iallfall bli att se var det slutar med tanke på att vi åker till österbotten på torsdagen och där brukar det minsann bjudas på godsaker överallt. Sen har jag födelsedag följt av Franks födelsedag. För att inte tala om jul och nyår....

Nåväl, det som självfallet överväger alla kg jag lägger på mig är att lilla knyttet vuxit bra. Även mina andra värden var bra, rr 110/67 och hb 127. Så nu är det slut klagat över petitesser en stund igen. Jag får alltid lite bättre perspektiv då jag klagat av mig lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar