fredag 6 januari 2012

Beslutssvårigheter

Denna uppköpsdag blev inte riktigt så framgångsrik som jag hade hoppats. Stockmann i Hagalund hade inte badbaljan vi skulle ha, jag glömde måtten på madrassen så det blev det inte heller (dessutom hade Etola antagligen stängt idag). Efter att inte fått uträttat nåt alls i Hagalund drog vi vidare till Ikea och köpte iallafall sköt"bord", små handdukar, korgar och lite annat smått.

Vi köpte helt vanligt halkskydd, som normalt framförallt används under mattor, och har det mellan maskinen och skötbordssystemet. Verkar mycket bra, det blev mycket stabilare än utan halkskyddet. Och ja just det, tvättmaskinsåbäket på bilden kom i onsdags så nu kan vi tvätta så mycket vi bara orkar.

Vid Ikea var vi fem före att köpa någondera av dessa badrumsskåp


Det är alltså samma skåp i olika material. Vi blev dock osäkra på om det verkligen ryms i badrummet och vågade inte köpa före vi mätt utrymmet igen. Nu kan vi konstatera att det ryms, i hörnet till vänster, som vi tänkt men nu kan vi inte riktigt bestämma oss för vilket skåp vi ska köpa. Det bruna tycker jag i princip är snyggare men det andra funkar kanske ändå bättre i just vårt badrum. Nu får ni gärna tycka till, alla måste rösta på sin favorit!


Badrumsgolvet är alltså mörkgrått men annars är det mycket vitt. Duschväggen är frostat glas (precis som det första skåpets dörr). Det vita skåpet skulle ju helt klart funka, men är det får tråkigt? Blir det mörka av trä för stor kontrast och bara konstigt?

4 kommentarer:

  1. va de flexi-bath ni söker? ja hittade det i centrums stocka- köpte ett vitt :)
    å tycker att det vita skåpet nog säkert passar in bättre ;) om du ville ha smakråd :D

    SvaraRadera
  2. Och jag tycker det vita ger intryck av att vara ett enormt medicinskåp på en ren och steril sjukhus-toalett.
    Jag tror det bruna blir bättre och "mjukar upp" utrymmet lite.

    Sen finns det ju element i bilden som t.ex. att på ett vitt skåp är det lättare att upptäcka avföring och rengöra.
    Jag föreställer mig att blöjbyten är lite som en fontän av skit.

    SvaraRadera
  3. Hahaha Toscha! snart har vi oss en egen liten skitfontän här hemma ;)

    Jag tror faktiskt att vi bestämt oss för det kanske lite tråkigare, vita, skåpet trots allt. Jag tror att det bruna blir en för lite konstig brytning trots att jag tycker att det är snyggare i sig.

    Marika, jo det är ett flexi bath vi var ute efter och jag har sett det flera gånger i centrum Stocka men har inte kommit mig för att köpa det tidigare. Tänkte inte ens tanken att det kanske inte skulle finnas i Hagalund stocka. Kunde dock konstatera att utbudet i Hagalund var mycket sämre även då det gällde tex regnskydd till vagnen.

    SvaraRadera
  4. hejs,
    kolla in vaunu-aitta på drumsövägen, borde ha både bad och regnskydd.

    Och njaaa, jag röstar på det mörka, ert badrum e så snyggt, det ljusa gör det mera "bara badrum", det mörka gör det mer estetiskt, lite mer lyxigt än bara ett badrum.
    If u see my point.

    bigsystra

    SvaraRadera