lördag 7 januari 2012

Bröstpumpar

Ja, jag vet att jag är mycket insnöad i mina baby-förberedelser just nu. Det är bara att gilla läget eller sluta läsa.
På tal om bröstpumpar i förra inlägget så måste jag tillägga att då jag tog fram den och alla tillhörande delar hade jag inte en aning om vad hälften ska användas till. Jag blev tvungen att kolla upp en stor del av delarna på nätet (instruktionsboken där jag antar att de är presenterade har tydligen kommit bort på vägen). Jag lovar, detta med bröstpumpar, amning och amningstillbehör är en helt ny värld! Det finns tex hur många tutt (napp)-delar som helst till flaskan. Jag har kommit fram till att de har tydligen åtminstone har olika flow. Eftersom jag slängde alla nappar som kom med "låne"grejerna köpte jag ett par nya idag så att det finns hemma vid behov även om jag inte planerat börja mata med flaska på ett bra tag ännu. Himmel detta utbud! Jag satsade på "newborn" oavsett om babyn kommer vara newborn eller ej vid första användningen. Sen finns det ventilar och silikonmenbran och alltmöjligt och omöjligt. Nu tror jag att jag har relativt ok koll på de delar som jag har här hemma (som jag lånat) förutom Teat travel pack. Jag fattar liksom inte vad denna grej är och hur den ska användas.

Sånt sysslar jag med om lördagkvällarna nuförtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar