lördag 7 januari 2012

Impulsköp

Idag har vi fortsatt våra inköp inför babyns ankomst. Nu har vi en lila ihopvikbar badbalja, en liten madrass till sängen, madrasskydd (vi hittade plast med tyg/frotté liknande material på ena sidan vid Etola som kan köpas enligt önskad storlek. En motsvarande tyg/plastbit kom med i FPA-lådan, men vi tyckte det kan vara bra att ha två).
Det blev även ett spontanköp av en sterilisator. Jag hade kikat lite på dem tidigare men tyckte det kändes som en onödig utgift då man lika väl kan koka nappar/flaskor/bröstpumpsdelar osv. men då jag råkade se att den var nedsatt med 40% så slog vi till. Jag har precis provsteriliserat alla flaskor och tillbehör som hör till bröstpumpen jag fått låna av min syster och kan direkt konstatera att det är mycket behändigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar