fredag 17 februari 2012

Dagens bedrift

Igår hade vi skrikfest i endast en timme. En timme för mycket i och för sig eftersom målet ju är att det normala ska vara att inte alls ha ont i magen varje kväll. Dock är en timme mycket mindre än föregående dagens 4 timmar. Så även om natten som vanligt innebar mat nästan exakt med 2 timmars mellanrum så känner jag mig som en helt annan människa idag än dagar då det har varit seriös skrikfest föregående kväll och natt.
Agnes har nu två mornar tyckt att det är dags för ett vakenpass då pappa stiger upp och far till jobbet vilket hon ju gott kunde fortsätta med eftersom det ger en bra grund för en vettig dygnsrytm och rutiner. Dessutom har hon ett fantastiskt morgonhumör så man kan inte bli annat än glad av att börja dagen med en glad, gosig bebis.

Eftersom jag idag har varit förvånansvärt pigg tänkte jag försöka mig på att fredagsstäda lite. Inte det enklaste dock med en liten tös som numera mest bara trivs i famnen. Jag bestämde att pröva bärsjalen igen, vilken hon hittills inte varit speciellt förtjust i och bara trivts några minuter åt gången, och hör och häpna- hon trivdes riktigt bra! Hon somnade i sjalen efter ca 10minuter av nöjt tittande och sov sig igenom dammsugning, golvtvätt, wc-städning och städning av Agnes städskåp. Jag hoppas verkligen att hon fortsätter gilla sjalen för det skulle minsann göra det enklare att få gjort lite mera här hemma om dagarna.

Det att Agnes mest bara vill vara i famnen är även orsaken till de få bilderna på bloggen nuförtiden. Det går ju inte att fotografera en bebis, eller nåt annat heller för den delen, med en bebis i famnen. Men jag har bestämt att hon ska få vara i famnen så mycket som möjligt eftersom hon verkar njuta av det. Jag vet att det är viktigt att inte bara var i famnen, med tanke på den motoriska utvecklingen, men hon är ju bara knappa tre veckor och jag tror inte att en bebis kan få för mycket närhet. Dessutom ser jag nog till att hon ligger och jumppar lite på golvet varje dag.

Snart kommer farmor/svärmor hit och stannar några dagar. Det ser vi fram emot! en extra famn är ju inte heller helt fel.

2 kommentarer:

  1. Men oj linn va skönt. Hurudan knytning gjorde du? D e klart du ska ha lillan i famnen.

    SvaraRadera
  2. Hon låg som en liten groda med sin mage mot min :)

    SvaraRadera