måndag 6 februari 2012

Dendär maten

Ofta har man fått höra att man knappt hinner äta själv den första tiden efter att babyn fötts. Jag kan nog skriva under det. Men det som påverkar mitt dåliga ätande mest är att jag inte haft någon som helst matlust sedan förlossningen utan varje måltid jag äter äter jag för att jag måste få i mig näring och energi. Nån hunger eller matglädje har jag inte sett röken av på en dryg vecka. Mycket konstigt tycker jag eftersom jag tycker att det borde vara precis tvärtom eftersom kroppen behöver mycket energi då man ammar.
Vatten får jag helt ok i mig eftersom jag har en flaska bredvid sängen som en konstant påminnelse. Men maten är som sagt ett tvingande att få i mig. Aldrig har jag upplevt nåt liknande. Visst har man haft dålig matlust nu som då om man varit sjuk eller likande men detta är en helt ny upplevelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar