lördag 11 februari 2012

Matlusten

Igår kom matlusten tillbaka. Knappa två veckor känns det som att jag har tvångsmatat mig själv eftersom jag inte haft någon matlust överhuvudtaget. Jag undrar om det varit nån typ av chockreaktion.
Men igår, som sagt, kände jag mig plötsligt hungrig och såg till och med fram emot att äta. Det var riktigt roligt att gå till matbutiken på kvällskvisten och köpa mat och lite fredagsgott i from av sorbet.
MEN nu har jag ju dock följande problem; vad ska jag våga äta/inte äta med tanke på Agnes mage. Hon har helt klart tendens att få mycket gaser i magen men det känns lite drastiskt att genast lämna bort allt som eventuellt kan göra saken värre. Lök, paprika, starka kryddor, kål, bönor är sånt jag skippar men jag vet inte riktigt om jag genast ska börja lämna bort mjölkprodukter...

3 kommentarer:

  1. Choklad är också en bov i dramat lärde jag mig när Isabella var bebis. Hon hade också magbesvär och jag drack te gjord på fänkål och anis för att underlätta för henne. Hur mycket av det som sedan faktikst kom ut i bröstmjölken och faktiskt hjälpte henne vet jag inte...

    Sen fick vi rådet att massera magen med lätta cirklande rörelser efter amningen för att få till stånds en rapning. Jag vet nu inte om det hjälpte men jag tror personligen att själva beröringen och närheten lugnade henne.

    Björn brukade "marschera" med henne nattetid då hon hade sina värsta skrikkalas. Hon var knäpptyst och somnade nästan så länge han höll på men så fort han stannade började hon skrika. Grannarna tyckte nog inte om oss särskilt mycket de nätterna har jag på känn för det lät verkligen som en elefant skulle ha traskat runt i vardagsrummet och köket. ;)

    SvaraRadera
  2. Jo, choklad och apelsinjuice lär ju också kunna ställa till med problem. Jag fick faktiskt en länk gällande massage som är tänkt att ska lindra gasbesvär och ont i magen för bebisar så ska börja pröva det och se om det alls hjälper.

    SvaraRadera
  3. de e ju int alls säkert att hon e allergisk för mjölk, de sku jag fortsätta med. sku prova lämna bort de mest sannolika matsorterna, som orsakar magknipa. de har redan blivi bra nämnda i kommentarerna som skrivits(kolsyrade drycker vet jag inte nämnde någon). kolikmassage var även bra för vår baby, som skrek ti 3 på natten. vi hade honom även mycket på mage vilket hjälpte.rela-droppor började vi med strax från att han föddes.

    SvaraRadera