lördag 28 april 2012

Köpa manduca?

Vi har fått låna en babybjörn bärsele som jag nu har använt en del. Dock tycker jag att jag inte lyckas få den att kännas riktigt bekväm. Den känns för stor trots att jag justerat den till att vara så liten som möjligt.
Nu har jag därför börjat fundera på att införskaffa en manduca istället. Många rekommenderar den, säger att den sät superskön även då babyn väger lite mera. Man kan tydligen använda den rätt mycket längre än babysbjörnen. Men, kan man ha babyn vänt med ansiktet utåt från ens egen kropp men manducan? hittar ingen info eller bilder som visar att det går att använda den så också... Ni som har erfarenhet av någondera eller kanske till och med båda, vad säger ni, köpa eller inte köpa manduca?

6 kommentarer:

  1. Vad jag har förstått kan man inte ha babyn vänd framåt då man har den på magen.

    Vi körde med babybjörn i början, men min rygg tyckte inte om den så jag köpte en manduca och tycker den är betydligt skönare och det känns som tösen skulle ha skönare i den också. Ser framemot att använda den i sommar. Jag gillar helt klart manducan mer än babybjörnen.
    Sen beror det ju på hur mycket du tänkt bära i bärselen om det är värt att köpa en manduca till.

    SvaraRadera
  2. Vi har en manduca, köpte inför resan till Cypern. MAn kan tyvärr inte ha den på magen med bebisens ansikte vänt framåt. Men vi hade också en babybjörn som jag använde ett par gånger och som inte alls passade mina axlar och rygg. Manducan är bekvämare, men så jättelänge kan jag nog inte ha den heller. Men det är nog säkert främst för att jag har en tendens till spända axlar och nacke.

    SvaraRadera
  3. Man kan ha manducan på sidan, så slipper bebisen att se framåt lite i alla fall. Så har vi burit Eliot ganska mycket. Och på ryggen är det också bekvämt att ha honom.

    Babybjörn hade vi i början men ju tyngre han blev desto sjukare axlar fick man. Manducan är nog så mycket bekvämare, både för bebisen och bäraren. Köp köp!

    SvaraRadera
  4. Jag tror att stokkes nya "my carrier" är en typ av manduca. Du kan kika på stokkes hemsida. Den här kan du använda på magen båda vägarna och på ryggen. Såg den i Sverige då vi var på barnmässan. Verkar jättebra. Dyr, men super. Väntar att modellen skall komma hit till Vasa. /Jonna

    SvaraRadera
  5. Vi har just idag köpt mannducan :) är nog nöjd! Elliot somna direkt när jag hade honom i den, men de blev lite hett tyckte jag ;) babybjörnen var riktigt horror åt axlarna:( rekomenderar nog varmt - vi köpte den på at lastenturva för 99 euro.

    SvaraRadera
  6. Tack för era tips! alla verkar ju nöjda med manducan så det lutar mot köp men ska även kolla in stokkes "my carrier", den verkar också som ett bra alternativ.

    SvaraRadera