torsdag 12 april 2012

Nytt försök

Idag prövade vi på babyrytmik. Före babygruppen hade det varit musiklek för lite större barn och det var kaffe och saft mellan grupperna. Vi kom mitt i saftdrickandet/lekandet och Agnes tittade med stora ögon på barnen som sprang omkring och lekte och stojade. Dock blev hon rätt fort trött av alla intryck och ljud och hann bli lite smågnällig passligt till att vår grupp började. Dessutom var hon nog lite väl liten även för denna grupp. Så jag vet inte, kanske vi ännu väntar med att motsvarande aktiviteter lite.
Det känns bara så trist. Jag skulle gärna gå på nån trevlig aktivitet med henne inte minst för att jag själv skulle ha möjlighet att lära känna andra i motsvarande situation. Ingen i umgängeskretsen är hemma med små barn och det börjar kännas lite ensamt . Ganska surt känns det också att flera goda vänner i österbotten har barn nära Agnes ålder. Just nu skulle jag gärna befinna mig där...samtidigt är jag ju inte alls sugen på att flytta upp. Jag vill ha det bästa av två världar men det går inte.

6 kommentarer:

  1. Testat på familjecafe i sörnäs?

    SvaraRadera
  2. ungarna är alltid smågnälliga eller trötta eller sover under hela sjunget de första månaderna. svårt tajma vakentid då de vakna så korta stunder...gå bara igen så blir hon vad med omgivningen! eller gå omkring med vagnen ända så hon sover ända tills det börjar...så kan hon vakna upp i sin "säng"till sången o så kan du amma medan det sjungs. Var ganska vanligt trick i vår grupp. Men många ungar vaknade inte, sången gjorde dem ännu dåsigare....Jag höll också på att ge upp i början, lillfjompsan orkade inte de där 45 min alls, och då var hon ju ändå 5 fem månader då vi började. O jag for från Drumsö till Matteus, en timmes resa....
    Kolla om finns öppna daghem där nära eller om kyrkan har familjecafe.
    puss/äldsta systran

    SvaraRadera
  3. Nä, vi har ännu inte kommit oss iväg till familjecafe´t men jag har nog tänkt att vi ska göra det inom de närmaste veckorna. Dock inte nödvändigtvis det i sörnäs då det är lite småkrångligt att ta sig dit från oss...vi ska se vad vi hittar på näst :)

    SvaraRadera
  4. hejs- var i trakterna bor ni? Häng med på Manipuras mammajooga som börjar 2.5 i Kampen :D vi tänkte gå med Elliot- på eftermiddagen 14-15.30 tyckte jag det är :D

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset Marika! Det låter faktiskt jätteintressant, nåt som kunde passa mig bra och eftersom yoga ligger mig varmt om hjärtat (även om det nog är lite annorlunda yoga jag sysslat med :)) Mycket möjligt dyker vi upp där. Nu blev jag riktigt inspirerad!

    SvaraRadera
  6. Hallå,

    Det låter så jättebekant det där: vill ha det bästa av två världar jag med! Jag trivs i Helsingfors och skulle inte flytta tillbaka till Österbotten, men nu undrar jag om det i nåt skede ändå måste bli så.

    Jag är hemma med en 4 mån gammal flicka, vi e i rätt samma situation!
    Har just hittat din blogg via Perfektionistens, så känner int till din juttu desto mer...ville ba skrive det här.

    P.S vi kämpar nog ÄNNU med att hitta rutiner vi med. Min flicka sover så olika långa pass så har varit helt omöjligt att hitta på nån riktigt fiffig lösning än.

    SvaraRadera