tisdag 30 oktober 2012

Sagostund


Läser är något vi gör mycket tillsammans med Agnes. Helt enkelt för att hon gillar det och jag gillar det och även Frank har börjat njuta av sagostunder tillsammans med dottern. Vi har i regel många sagostunder varje dag. Oftast före hon ska sova eftersom det är en bra aktivitet för att lugna ner henne och hjälper henne att komma till ro fortare.


Vi läser nästan uteslutet böcker med tjocka sidor så att hon själv kan vända på "bladen", vilket hon tycker att är roligt och blivit riktigt duktig på. Dessutom är hon så förbaskat kvick i händerna och fingrarna att hon fort river sönder vanliga böcker eftersom hon älskar att "smaka" på papper.
Vi har fått en hel del böcker av min syster, av vänner (Nicke och Maria, vi läser mina mjuka vänner Djurungar VARJE kväll! :)) och jag har dessutom nätshoppat en hel del böcker till henne. Ändå har jag svårt att hålla mig från att inte köpa mera. Ska försöka hålla mig tills hon blir lite större och vi kan börja läsa en massa härliga klassiker för lite större barn.

1 kommentar: