tisdag 27 november 2012

En sån dag


Idag tyckte Agnes det var dags att börja dansa igen klockan 05.30. Oh, joy. Hade redan hunnit bli lite bortskämd med att vakna mellan 7.30 och 8.00.  Av nån konstig anledning har jag, trots att jag är trött, svårt att somna om kvällarna nuförtiden. Som värst har det tagit upp till 3h. Hujedamig, hoppas detta går över fort.

Fast dansa gjorde Agnes inte så länge idag. Efter två timmar av frustrerande gnäll över att hon inte kan allt hon skulle vilja själv sov vi båda 1,5h till. Sen följde ytterligare några timmar av frustration och gnäll. Hon vill så mycket men blir så arg då hennes planer går i stöpet.
Jag har även insett att vi har ett ganska knepigt hem att bo i då man är en nybörjare i att stå. Vi har svåra möbler, lättare var det i Vasa.
Nu vaknar snart en liten flicka för tredje gången idag  (undrar hur vi ska få dagssovandet att gå ihop på ett vettigt sätt idag...). I väntan på det funderar jag på att ta mig en tredje kopp kaffe på raken. En sådan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar