lördag 3 november 2012

Shoppingen fortsätter


Den nya fåtöljen motsvarade som tur förväntningarna och jag kan pusta ut. Varje gång jag går in i Agnes blivande rum ser jag den och är nöjd över mitt infall. Nu ska vi bara ta oss i kragen och köpa hylla och myskuddar att ha på golvet så har vi nog tillräckligt för att fixa det så trevligt att hon kan flytta in.

På tal om shopping så letar jag kamera igen. Jag och min bror köpte ju en Canon 550D tillsammans för ett par år sedan men jag känner nu att jag behöver en egen. Det funkar liksom inte att ha delad vårdnad mera. Först tänkte jag att jag köper en likadan men vid närmare eftertanke så känner jag att jag kanske borde satsa på en mindre kamera just nu. I många fall har nämligen kameran fått stanna hemma på grund av att jag inte orkat ta med den eftersom den är så stor.
Jag vill dock ha en kamera som man kan påverka inställningar en del själv, inte köra på automatiska inställningar.
Nu behöver jag förstås era åsikter och erfarenheter. Vilken är den optimala kameran i liten förpackning?

2 kommentarer:

  1. Jag älskar ju min Canon G12. Nu har den nya G15 kommit ut. Ska testa den från och med måndag. Antagligen minst lika bra som G12. Själv är jag lite sugen på en Nikon 1 också. Den verkar sjukt bra. Dessa är ju så nära systemkameror man kommer i mindre (men inte det minsta) format. Hoppas du hittar någon passlig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipsen! G12:an samt nyare versionen G15 ska jag kolla lite närmare på. Nikon 1 stod jag och dreglade lite på idag i Kodin1 men känner att priset på den är lite väl högt. Just nu har jag fastnat för minimodellen canon powershot s100 (eller eventuellt den nyare versionen s110 men som förstås är en hel del dyrare, inte säker på om värt så mycket mera...). Den vore åtminstone tillräckligt liten för att rymmas med precis överallt :)

      Radera