lördag 8 december 2012

Chin-up


Jag blev inspirerad, och imponerad!!, av Sofi. Bestämde mig att jag banne mig ska ta tag i projektet att klara av en chin-up. Jag har nämligen aldrig klarat det. Inte ens på den tiden då jag tränade hysteriskt och faktiskt var rätt så stark. Nu gör jag ett nytt försök. Eftersom jag, som sagt, inte klarar av endaste en så tar jag hjälp av gummiband. Det finns gummiband med rätt många olika motstånd i vårt gym så det är bara att byta ut gummibanden då jag blir starkare och förhoppningsvis fixar jag en utan gummiband. 



Utöver chin-upsen blev det lite kettlebell swings, sneda plankor, enarmsrodd med kettlebell med plankan som utgångsposition, triceps och utfall.

2 kommentarer:

  1. You go girl! Det där klarar du galant sen! Bra idé med gummibanden förresten.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag ska banne mig träna så jag fixar det! :) Träna med hjälp av gummibanden är faktiskt jättebra, jo. Samma princip kan ju tillämpas på flera andra övningar också.

    SvaraRadera