tisdag 24 september 2013

Överlevt förmiddagen

Vi har överlevt förmiddagen- vilket ganska fort stod klart att var dagens delmål nummer ett. Vi har nu dag 2 utan feber men tösen är helt klar inte sig själv ännu utan det har varit pipigt, gnälligt, famningt och allmänt missnöjt hela förmiddagen.
Vi har hunnit läsa många sagor, sjunga många sånger, lagat mat och matat alla hennes tusen älsklingshundar, på nåt konstigt sätt laga riktig mat i form av lins-grönsakspuré soppa, varit ute och krattat lite löv och lekt kurragömma i buskarna osv. Korta stunder orkar hon leka med en sak sen är det gnäll och nåt nytt som gäller. En aning mat har hon gått med på att äta, men fortsättningsvis minimala mängder. Somnade gjorde hon på tre röda sekunder redan före klockan 12.
Nu hoppas jag att hon sover länge. Sen laddar vi upp med bak av äppelpaj och hoppas att det är lika populärt att knåda och greja med deg som det brukar vara.

Ikväll får jag simma. Fram till dess påminner jag mig om att hon har det jobbigare än jag. Men oj, så jag längtar efter att få tillbaka vår lilla gladis.

4 kommentarer:

  1. D ska va nå sånt här emellanåt så man sen förstår att va nöjd me den vanliga vardagen. Kämpa på! / jonna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man ska väl inte blir för bortskämd.

      Radera