fredag 11 oktober 2013

Fnatt


Att få lampor upp i taket har varit prioritet nummer ett i flera veckor nu. Äntligen är alla inköpta och igår kom lampan till lekrummet. Köpte en likadan på rea i Karleby för några veckor sedan men den återlämnade vi efter att jag putsade upp den och såg att den hade massor med repor. Nu kom som sagt den nya lampan och banne mig att den ska ha en krångligt upphängningssystem. Nå, jag har nu skruvat hit och skruvat dit, kopplat ur och kopplat i en sockerbit. Men det funkar banne mig inte! Jag har minsann skruvat sockerbitar förut i mitt liv och det är ju inte väldens mest komplicerade sak precis men tydligen har jag gjort nåt fel men nu har jag ingen aning om vad jag ska göra för att fixa problemet. Det är väl det värsta med hela situationen- känslan att inte förstå vad som är fel och därmed inte kunna åtgärda problemet. Jag hatar verkligen känslan av att ha tummen-mitt-i handen. Jag vill kunna fixa och genast.

Nu har vi alltså ännu tre lampor att få upp. Den jag inte lyckas koppla rätt och två vi inte får upp eftersom vi inte har en stege med rätt längd. Vi har en för lång och en som är för kort. Förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar