tisdag 7 februari 2012

För att fira 2 veckor

Jag får ännu inte sitta på en halv vecka pga läkande stygn (ursäkta känsliga läsare). Att inte få sitta på två veckor är förvånansvärt jobbigt. Det gör att jag ligger i sängen en hel del, ammar liggande eller ibland stående, och att ligga i sängen så mycket får mig nästan att känna mig sjuk. Att jag dessutom inte varit ute på knappt två veckor gör inte saken bättre. Men snart, på söndagen ska vi ta vår första promenad (håll tummarna att det inte är svinkallt) och jag ska njuta av att få börja sitta på min rumpa igen, hehe. Jag tänkte fira genom att beställa mig en amningsdyna och har kikat lite på denna. Den är relativt förmånlig i jämförelse med andra jag kikat på på nätet och dessutom är den "inhemsk". Har nån erfarenhet av V-modellen eller kanske rent av av just denna dyna?

Den finns tydligen att köpas från Prisma också märkte jag nu om man vill spara in på leveranskostnaden på 10€.

3 kommentarer:

  1. Ja man har minsann haft stygn på behagligare ställen om man säger så :) Men får du inte ens sitta på en sån där "simring"? En sådan hade jag den första tiden. Kan rekommenderas.

    SvaraRadera
  2. Jag funderar vidare på samma linje. Hur många stygn har du om du inte får sitta? Jag vet känslan då man helst inte vill sitta, men att inte få? På två veckor dessutom. Stackare...

    SvaraRadera
  3. 3+ 4 stygn tror jag att det var. De beodrade mig iallfall att inte sitta på två veckor och riktigt förbannat sjukt har det nog varit fram till för några dagar sedan. En del har jag nog suttit på "simring" iallafall. Nå, snart har det gått två veckor och nu börjar det faktiskt kännas som att det finns hopp om normalisering där nere nån dag :P

    SvaraRadera