onsdag 13 juni 2012

Nattning av bebis


Agnes somnar oftast kring kl 20.00. Det är en superb tid tycker jag eftersom vi efter det har ett par timmar på tumis. Dock har hon den senaste veckan protesterat högljutt varje gång hon ska sova så det har ju varit mindre festligt. Idag var det dock andra bullar som gällde. Eftersom hon tog sig en mycket sen eftermiddagslur lade vi ner henne i sängen först kl 21.00. Där låg hon sedan och hade livlig gymnastik och talade med sina snuttedjur i 1,5h före hon så småningom somnade på egen hand. Nu som då gick jag in till henne för att ge henne tutten och fick stora leenden som svar. Jag gav henne en puss och sa "gonatt, jag älskar dig" och sen fortsatte hon nöjt med sitt eget kvällsprogram.
Även om jag föredrar att hon somnar tidigare så var detta mycket lätt nattning. Eller rättare sagt så nattade hon i princip sig själv även om det tog länge. Väldigt underhållande att lyssna på de söta ljuden då hon höll låda i sängen. Plötsligt kändes det som att hon vuxit massor där hon låg och lekte och underhöll sig själv.

1 kommentar:

  1. Ja du Linn, du ska se att om 2 veckor är ni inne i ännu en ny "fas"- antingen bättre eller sämre. Det har jag ialla fall lärt mig med vår L., ca.2 veckor håller en "rutin"/beteende/mönster i sig, sen omkullkastas allt igen. Ingen regelbundenhet här så långt ögat kan nå. Måste försöka se positivt på situationen och tänka att det snart svänger. Hej å hå, kämpa på. /Jonna

    SvaraRadera